EN
כמה עולה לפתוח גלידריה?

גלידריה הינה אחת העסקים הטובים לימי הקיץ. יחד עם זאת, ישראלים רבים אוהבים ללקק את הגלידה גם בקיץ, ואם להוסיף לכך את העובדה שהתיירות לישראל מתפתחת כל העת, הרי שהביקוש קיים לאורך כל השנה. מעבר לכך, מדובר על עסק נעים ומתוק שתמיד כיף לנהל. על מנת להצליח יש להקים כל גלידריה עם תכנון נכון וביצוע מושלם. שלב האפיון של הקמת עסק כולל גם בחירת מקום, ובמקרה של גלידריה, המיקום קובע מאוד לגבי ההצלחה. כמובן, שיש להקים אותה במקום אליו מגיעים אנשים רבים. הדבר אומר בקניון, במרכזי קניות, ברחובות ראשיים וכדומה. כדאי שהחנות תהיה ליד חנויות אחרות לממכר מזון רחוב וליד חנויות ממותגות. כך, יהיה ניתן ליהנות גם מקהל קבוע וגם מאחר מזדמן. דמי השכירות והארנונה במקומות אלו גבוהים אבל, לרוב, מצדיקים את עלותם. אם אתם מעוניינים בקניית זכיינות אנו ממליצים לכם להיעזר במומחה בתחום.

במסגרת האפיון יש לבחור גם שם, לערוך רשימת ציוד וחומרי גלם, להכין הון התחלתי, להעריך את הסכום הנדרש עד שהרווחים יגיעו וכן, להעריך את משך הזמן הנדרש עד לפתיחה. יש להכין תכנית כלכלית אשר במסגרתה ניתן לקבל מושג על הוצאות שיווק ופרסום, תזרים מזומנים צפוי, תקבולים ורווחים עתידיים. מתוך עיון בתכנית העסקית עולה השאלה המתבקשת: כמה עולה לפתוח גלידריה? והתשובה היא בהתאם לצרכי המקום לגודלו, לרמת העיצוב הנדרשת, לטעמו, צרכיו ורצונותיו של המייסד ועוד. ככל שהמקום גדול יותר, אזי עלות השיפוצים גבוהה. ניתן להשקיע רבות בעיצוב מקורי והדבר מוסיף לעלויות. בנוסף, הרצון הוא, כמובן, להציע לקהל מגוון טעמים רב ככל האפשר והדבר מחייב מקום גדול, מקפיאים גדולים, כלים רבים וציוד אחר נדרש. יש צורך בהוצאות לניהול חשבונות, לתשלום אגרות, לעורכי דין ועוד. כל אלו מתווספים לעלויות הכבדות, יחסית, המאפיינות עבודות שיפוצים. זכיינות לעסקים היא דבר חשוב ונוח עבור העסקים כי הם לא מתמודדים לבד עם ההוצאות.

 

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש