EN
זכיינות סופר פארם

זכיינות סופר פארם היא דוגמה לסוגי הזכיינויות איתן אנו עובדים במשרדנו. פיתוח רשת זכיינות בארץ הוא דבר מורכב וסבוך, אך בסופר פארם עשו זאת בגדול. רשת סופר פארם היא רשת שמוכרת תרופות על פי מרשמים ומוצרי בריאות נוספים, לצד מבחר מוצרים לצריכה פרטית ולמשפחה. השילוב בין שתי קטגוריות מכירה אלו מייחד את הרשת וגורם לה להיות מצליחה ורווחית מאוד. כתוצאה מכך, זכיינים רבים רוצים להקים סניף שלה. החברה עצמה, מנהלת סניפים משלה ובנוסף לכך, מעניקה זיכיונות סופר פארם לאנשים בעלי הסמכה מקצועית ואשר מאושרים על ידי משרד הבריאות למכירת תרופות.

רשת סופר פארם הינה רשת מובילה בישראל. פיתוח רשת זכיינות בארץ הוא אינו דבר פשוט כלל, וסופר פארם עשו זאת בגדול – בנוסף לתרופות על פי מרשם היא מוכרת תרופות ללא מרשם, מוצרי איפור, טואלטיקה, ניקיון ועוד. כל סניף שלה הינו בעל שטח רב, יחסית, לחנויות אחרות והמחזורים העסקיים הם גדולים, יחסית. החברה מנהלת סניפים רבים שבבעלותה אבל, בנוסף, מעוניינת למסור אחרים בשיטת זכיינות. עבור קבלת זכיינות משלמים לרשת סכום כסף ראשוני שאיננו מוחזר.  עלות זיכיון סופר פארם נקבעת על פי פרמטרים שונים. אם אתם מעוניינים לחתום על חוזה זכיינות אנו ממליצים לכם להתייעץ עם מומחה בתחום.

סניף קיים הנמצא בבעלות הרשת או הזכיין הינו סניף שההיסטוריה ומחזורי העסקים השנתיים שלו ידועים, לכן, קל יותר לכמת את הסכום המבוקש עבור זכיין חדש. קביעת סכום הזיכיון עבור סניף חדש הינה מורכבת יותר. היות ואין מידע ממשי הרי שהיא תתבסס, בין היתר, על הערכות למחזורים כספיים כאשר מיקום הסניף, גודל שטחו, כמות קהל הלקוחות הפוטנציאלי ועוד פרמטרים נלקחים בחשבון. בכל מקרה, הסכומים הללו ניתנים למשא ומתן בין שני הצדדים.

לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:

לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:







    זכיינות בסניף חדש או ישן

    קבלת סניף קיים מבטיחה הצלחה אבל, לרוב, הזיכיון יעלה יותר מאשר סניף חדש. לחילופין, ניתן לקבל זיכיון עבור סניף חדש בסכומים סבירים והצלחת הסניף תהפוך את ההשקעה למוצלחת מאין כמוה. יש לזכור, כאשר רוצים למסור הלאה זיכיון ניתן לקבל חזרה את סכום ההשקעה ואולי סכום גדול יותר, מאחר והניסיון מלמד כי סניפי סופרפארם הממוקמים היטב והמנוהלים בצורה יעילה הינם רווחיים תמיד.  הרבה תלוי, כמובן, באיכות הניהול כאשר הרשת עצמה תעשה רבות להצלחת הסניף.

    כל זכיין חייב לקחת בחשבון שיש לו צורך להשקיע כספים נוספים בהקמת החנות ובעיצובה, ברכישת ציוד ופריטים ועוד. מומלץ לו להכיר את התחום לעומק מהתנסויות קודמות, לדעת שהוא נכנס למחויבויות רבות. כדאי לו לקבל ייעוץ וליווי ממומחים לתחום זכיינות אשר יסייעו לו במו”מ העסקי. אם אתם מחפשים עורך דין זכיינות, הגעתם למקון הנכון עורך הדן ודי דנהירש והצוות שלו ישמחו לעזור לכם.

    אולי יעניין אותך גם:

    זכיינות סופר פארם – מה היתרונות

    אנשי עסקים רבים מעוניינים לקבל זיכיון לניהול סניף של חברה מצליחה. ניתן למצוא תחומים פופולאריים בהם השיטה עובדת היטב והם: בתי קפה ומסעדות, מוצרי צריכה, הלבשה והנעלה, סלולאר ועוד. הרשתות מעוניינות למסור סניפים לניהול זכיין בגלל מספר סיבות. הן אינן רוצות לקבל סניף נוסף לניהול או להשקיע כספים בסניף כזה ובגלל סיבות נוספות. לזכיין יש יתרונות רבים שאחד החשובים בהם הוא היכולת למכור מוצרים ושירותים בעלי ביקוש מה שמאפשר לו מכירות כבר בתחילת הפעילות העסקית. בנוסף, הוא מקבל הדרכה, ליווי ועובר השתלמות באחד מהסניפים. כל אלו יוצרים עבורו רשת ביטחון כלכלית חשובה.

    זכיינות עלויות משתנה מסניף אחד למשנהו. אם מדובר על סניף קיים העובר מיד ליד, הרי שיש לגביו נתוני מכירות מבוססים וניתן להגדיר את העלויות היטב. בסניף חדש עושים הערכה. פרמטרים לקביעת העלויות הם מחזורי מכירות, גודל הסניף, מיקומו, כמות האוכלוסייה המגיעה לקניון בו הוא ממוקם או ימוקם ועוד. בכל מקרה, היזם משלם לרשת סכום ראשוני שאינו מוחזר, ובנוסף, שניים חודשיים. הראשון תמלוגים באחוזים על פי מחזור החודשי או על פי פרמטרים נוספים והשני, עבור פרסום וליווי עסקי של הרשת.

    התייעצו עם עורך דין

    הניסיון מוכיח כי סניף זכיינות המנוהל היטב מכניס רווחים טובים לשני הצדדים המרוצים. במקרים רבים, הם מרחיבים את ההתקשרות לסניפים נוספים. כל זכיין חייב להכיר את התחום אליו הוא נכנס מעבודה קודמת כשכיר או כמנהל בתחום. בנוסף, חשוב שיהיה לו חוש עסקי, וכן, יכולת ניהולית. הוא צריך לדעת כי ניהול הסניף חייב להיות צמוד וקרוב ושעות הפעילות בו הן רבות. זה מתכון להצלחה רבה. מומלץ להיעזר בעורך דין זכיינות. הוא יכול לייעץ עצות מועילות ולהיות שותף להכנת ההסכם.

    אודות הכותב

    עו"ד אודי דנהירש

    ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

    עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

    קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש