EN
זיכיון לקו חלוקה
מפעלים וחברות שיווק מפיצות את המוצרים שלהם בכל הארץ, ובין היתר, בשיטות של קווי חלוקה.

קו החלוקה העיקרי

קו חלוקה נבנה בעיקר אזורית, וככל, שכמות המוצרים רבה, כן, הקו הינו קצר ורווחי, יחסית, וכן הלאה. חברות רבות מנהלות את השיווק עצמאית אבל יש רבות הנעזרות בזכיינים המפיצים את הסחורות בהתאם לצרכיהן ודרישותיהן. זיכיון לקו חלוקה עשוי להיות רווחי מאוד לאנשי עסקים בעלי ידע ויכולת לוגיסטית.

הם יכולים לבצע את העבודה בעצמם או לשכור נהגי חלוקה שיעשו זאת עבורם, ובכך, למנף את השירות ולהרחיבו.

תנאי הזיכיון המקובלים הינם כדלקמן: הזכיין משלם סכום ראשוני עבור קבלת הזיכיון, ובנוסף, תשלום הנקבע על פי כמות המכירות החודשית. הוא מחושב, לרוב, על בסיס עמלת אחוזים ו/או פרמטרים נוספים. שיטת התקשרות זאת טובה מאוד לאנשי עסקים רבים המקבלים מחזור גדול והכנסות קבועות.

לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:

לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:







    הם יכולים להרחיב אותו בעצמם על ידי פיתוח יוזמות שיווק, וכמובן, לקבל לקוחות נוספים אשר נמצאים באזור החלוקה. הם מקבלים תמיכה וליווי מהמפעל שאף עושה את מבצעי הפרסום.

    מה יזם חייב לדעת על קו חלוקה

    יזם המקבל קו חלוקה חייב לדעת כי מדובר בהתחייבות רבה מאוד ובשעות עבודה ארוכות. הוא מייסד חברה או פותח עוסק מורשה ומשקיע ברכישת משאיות חלוקה, בציוד ועוד. במידה והוא מנהל עובדים, אז גם תיק ניכויים ומערכת חשבונות מסודרת. מומלץ לו להגיע לעיסוק הזה עם ניסיון כנהג קו חלוקה שכיר, כמנהל בתחום ועוד.

    ההתקשרות בין הצדדים נעשית על פי הסכם המוכתב על ידי הגוף הנותן את מודל הזכיינות.

    מומלץ ליזם לקבל שירות מעורך דין זכיינות המומחה בתחום. הוא ייעץ, ישתתף בניהול המשא ומתן וילווה את הלקוח בתחילת הדרך וגם לאחר מכן. עצה טובה ממנו יכולה לשדרג רבות סעיפים בהסכם לטובת הגדלת הרווחים.

    אודות הכותב

    עו"ד אודי דנהירש

    ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

    עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

    קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש