EN
זכיינות תפעולית. האם היא מתאימה לכל אחד?

חלק גדול מהזכיינים הפועלים כיום בישראל, בעיקר בתחום האופנה, פועלים בשיטה הקרויה זכיינות תפעולית. זכיינות תפעולית שונה משמעותית מזכיינות מוצרית – מודל שבו מוענקת זכיינות למכונות או מוצרים מסוימים, אותם יכול הזכיין למכור בכל מקום ובכל דרך שיבחר.

על מה זכיינות תפעולית מתבססת?

זכיינות תפעולית מתבססת על כך שהזכיינים שוכרים ומקימים את חנויות הרשת על חשבונם.  זוהי מן הסתם הוצאה לא קטנה, אולם היתרון הגדול של שיטה זו הוא שהזכיינים לא נדרשים לרכוש סחורה או מלאים. באחריות הרשת המזכה למלא את המדפים בסחורה ותפקיד הזכיינים הוא לתפעל את החנות ולהעביר לרשת מדי חודש את מלוא ההכנסות. בסופו של כל חודש מעבירה הרשת לזכיינים, עמלה שנקבעה מראש, האמורה לממן את הוצאות התפעול השוטפות של החנות.

זכיינות תפעולית. יתרונות וחסרונות

זכיינות תפעולית, כפי שניתן להבין מהכתוב לעיל, דורשת השקעה לא קטנה בשכירת החנות ובעיצובה על פי דרישות החברה המזכה. השקעה זו עשויה להחזיר את עצמה במהירות יחסית, אולם על הזכיינים החדשים להיערך אליה.

במידה והם אינם בעלי ניסיון בתחום הקמעונאי, עליהם להיעזר ככל יכולתם ביועצים מקצועיים. שכרם של יועצים אלה יגדיל אמנם את הוצאות ההקמה של העסק,, אולם ייעוץ מקצועי יצמצם בסופו של דבר את הסיכונים שהזכיינים לוקחים על עצמם.

לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:

לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:







    עו”ד אודי דנהירש. מומחה לזכיינות תפעולית

    מתלבטים בנוגע להקמת עסק במודל זכיינות למכירה יד 2 או חדש? לפני הכול חשוב שתדעו שאתם לא לבד. החדשות הטובות הן שיש לכם למי לפנות ועם מי להתייעץ. עורך הדין אודי דנהירש, המומחה לזכיינות בכלל וזכיינות תפעולית בפרט, ישמח להעניק לכם את כל הייעוץ המשפטי שיידרש לכם על מנת לקבל החלטה מושכלת בנוגע להקמת עסק חדש כל פי מודל הזכיינות התפעולית.

    אודות הכותב

    עו"ד אודי דנהירש

    ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

    עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

    קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש