EN
זכיינות חומוס אליהו

מודל הזכיינות הוא מודל עסקי בו חברה או תאגיד (המכונה “בעל הזיכיון”) מעניק לאדם פרטי או לעסק (המכונה “זכיין”) את הזכות להשתמש בשם המותג, בטכנולוגיה ובידע שלו, על מנת להפעיל עסק או סניף של החברה במקום מסוים.

מודל הזכיינות הוא מודל פופולרי ברחבי העולם, ובישראל הוא נמצא בצמיחה מתמדת בשנים האחרונות. בשנת 2022, פעלו בישראל כ-8,000 זכיינים בכ-350 רשתות מתחומים שונים, כגון מזון, קמעונאות, שירותים ועוד.

מודל הזכיינות מציע יתרונות הן לבעל הזיכיון והן לזכיין. בעל הזיכיון נהנה מהרחבת פעילותו העסקית מבלי להידרש להשקעה כספית גדולה, וכן מהסרת משימות תפעוליות וניהוליות מהזכיין. הזכיין, מצדו, נהנה מהזדמנות להיכנס לעסק קיים ומוצלח, תוך שהוא מקבל הכשרה, הדרכה וליווי עסקי צמודים.

לקריאה נוספת בנושא: זכיינות מזון

זכיינות ברשת מסעדות חומוס

חומוס הוא אחד המאכלים הפופולריים ביותר בישראל, ובשנים האחרונות הוא זוכה לפופולריות הולכת וגוברת גם בעולם. כחלק מהתרחבות השוק העולמי לחומוס, אנו עדים לצמיחה של ענף הזכיינות בתחום זה.

רשתות חומוס רבות בוחרות להרחיב את פעילותן באמצעות זכיינות, ומציעות ליזמים הזדמנות להיכנס לתחום זה ולהיות חלק ממותג מוכר ומוצלח.

היתרונות של זכיינות ברשת חומוס

לזכיינות של חומוס מספר יתרונות משמעותיים, הן עבור בעל הזיכיון והן עבור הזכיין.

עבור בעל הזיכיון, זכיינות היא דרך מהירה ויעילה להרחיב את הפעילות העסקית מבלי להידרש להשקעה כספית גדולה. בעל הזיכיון יכול להתמקד בפיתוח המותג והרחבת הרשת, בעוד שהזכיין אחראי על ניהול ופיתוח הסניף.

עבור הזכיין, זכיינות של חומוס היא הזדמנות להיכנס לעסק קיים ומוצלח, תוך שהוא מקבל הכשרה, הדרכה וליווי עסקי צמודים. הזכיין נהנה מהמוניטין והשם של המותג, מהתפריט המוכח, וממערך התמיכה והשירות של הרשת.

זכיינות חומוס אליהו

סניף חומוס אליהו המנוהל היטב הוא עסק משתלם לבעליו ולרשת. עם זאת, חשוב לזכור כי מדובר בניהול עסק לכל דבר ועניין, הכולל השקעה כספית גדולה, גיוס עובדים, ניהול חשבונות ועבודה מרובה.

זכיינים רבים מוצאים בשיטת הזכיינות דרך להרחיב את העסק שלהם ולהגדיל את הרווחים. מומלץ להיעזר ביועצים כלכליים ועורכי דין המתמחים בתחום הזכיינות לפני פתיחת סניף חדש.

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש