דואר ישראל מעניק זכיינות עבור סוכנויות המתופעלות על ידי אנשים אשר מעוניינים בכך ועמדו בתנאים המחמירים שלו. ניתן למצוא רבים כאלו באזורים עירוניים וכפריים שונים.
יש סוכנויות העוסקות רק בכך, ולחילופין, ניתן למצוא גם מרכזי מסירה פעילים בתוך עסקים וחנויות קיימות העוסקות גם בפעילות אחרת.
בשני המקרים, הדואר משדרג משמעותית את השירות. זכיינים עצמאיים יכולים להתפרנס ולהרוויח במקרה הראשון, ובמקרה השני, גם למשוך לקוחות פוטנציאליים לעסק אשר בבעלותם. נשאלת השאלה: כמה מרוויח זכיין דואר?
הרווחים המגיעים לכל זכיין תלויים בגורמים שונים. ביניהם מיקום הסניף, כמות המכירות, השירותים, ומאידך ברמת ההוצאות הקיימות כמו: שכירות של המקום, הריהוט, מערכת המחשוב ויתר הציוד הניתן על ידי הדואר עצמו. גם לרמת השירות יש משקל וככל שתהיה טובה ירכוש לקוחות ועוד.
קיימים שירותים רווחים יותר ואחרים פחות ועבור כל אחד נגזרת עמלה אחרת. למשל: העברת בעלות על רכבים הנעשית בשגרה בסניפי דואר מזכה את הבעלים בסך הקרוב ל 2.5 שח לכל אחת. ויש אחרים כמו: תשלומים, מכירת בולים ודברי דואר, המרת מטבע זר ועוד.
זכיינות עשויה להיות דרך טובה מאוד לפרנסה עבור רבים אשר אינם רוצים להיות בעלי עסק במובן הרחב והכולל של המילה. מודל הזכיינות מאפשרת ניהול עסק תחת חסות של גוף רשמי בעל מוניטין בתחומו.
לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:
היתרונות הם בכך שיש עבודה כל העת. המיקום הנוח מושך אליו לקוחות רבים אשר הופכים לקבועים במשך הזמן. בימים עמוסים כמו: ימי תשלומי מע”מ וקבלת משכורות למשל, התנועה היא בלתי פוסקת ועוד.
הזכיין חייב לעמוד בתנאי המרכז ובדרישות הבנק והתשלום מועבר אחת לחודש בהתאם לעמלות. מומלץ לקבל ייעוץ משפטי דיני חוזים מטעם עורך דין מומחה לזכיינות היכול לסייע בתהליך קבלת הזכיינות וגם לאחריה.
ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.
עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to