EN
הזדמנויות עסקיות

אנשים פותחים או רוכשים עסקים למטרות רווחים שיובילו בתחילת הדרך לפרנסה ובהמשכה, להתבססות כלכלית. הקמת עסק וניהולו הינם מורכבים מאוד ויש להיערך אליהם היטב. יש יתרונות להקמת עסק מהיסוד אבל, במקרים רבים, גם לכניסה לעסק קיים, לרכישת עסק אחר ועוד. אנשי עסקים בתחילת הדרך או אחרים שהינם כבר בעלי ניסיון מחפשים הזדמנויות עסקיות טובות. הזדמנות עסקית יכולה להיות רכישת עסק טוב במחירים נוחים, כניסה לזיכיון של מותג מוביל, רכישת עסק מתחרה על אותה הנישה ועוד. כל עסקה כזאת מחייבת משא ומתן אשר בעקבותיו ייחתם הסכם מסודר. מומלץ לקרוא הסכם זכיינות לדוגמא לפני רכישת הזכיון ולהבין את כל התנאים.

כניסה לזיכיון נחשבת בעיני רבים כהזדמנות עסקית שאסור לפספס. הדבר חשוב להם במיוחד כאשר הם בתחילת הדרך העסקית שלהם. תשלום עבור זיכיון מאפשר מכירת מוצרים בעלי שם המבוקשים על ציבור לקוחות רחב. מדובר על מוצרי הלבשה והנעלה, על מוצרים לבית, על מזון לסוגיו, על מכירה ושירות בתחום הטלפונים סלולאריים, תחנות דלק ועוד. שיטת הזכיינות בכל התחומים הללו דומה. הזכיין משלם סכום כסף ראשוני עבור קבלת הזיכיון ובנוסף, סכום חודשי שנקבע על פי המחזור העסקי שלו. החברה עצמה מספקת תמיכה לוגיסטית, הכשרה והדרכה, פרסום וכדומה.

היתרון, לדעת המצדדים בעסקה כזאת, הוא בעיקר בזכות המוניטין שמוביל למכירות כבר בראשית הדרך, כמו גם בקבלת הסיוע הראשוני. תחת מטריית החברה ייעשו פחות טעויות, ימכרו מוצרים מבוקשים, יעבדו על פי תפריט מקובל ומבוקש ועוד. בכל עסק יש צורך להשקיע כספים. בעת קבלת זכיינות ההשקעה הינה גדולה יותר אבל, בכל מקרה, היא מוכרת כהוצאה לצורך התחשבנות בתשלומי מס. יש צורך להיערך היטב מבחינה כלכלית ולהיעזר בשירותי עורך דין מנוסה מהתחום. הוא יכול לייעץ ואף להתדיין עם נציגי הפירמה בנוגע לסעיפים שונים המופיעים בהסכם עליו יש לחתום.

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש